f l
^

Cursus omgaan met stress

Vandaag de dag ontspannen we maar weinig en ervaren veel van ons stress. Bijna iedereen is druk met werk, druk in zijn hoofd en druk met zijn hele leven.

Om te kunnen ontspannen helpt het vaak om juist eerst inspanning te leveren. Het maakt natuurlijk wel uit wat voor inspanning!
Onderzoekers aan Princeton University ontdekten dat wie regelmatig beweegt de hersenen de kans geeft zicht te reorganiseren en daardoor ook beter met stress kan omgaan.

Cursus flowing

In de workshops en de cursus flowing die ik geef maak ik dan ook gebruik van beweging om daarna makkelijker te kunnen ontspannen.
Misschien is het herkenbaar dat na het beoefenen van yoga, sport, pilates of dans het makkelijker is daarna ook rust in je hoofd te houden.

Ook blijkt dat door lichaamsbeweging we stamcellen aanmaken. Dit kunnen we gebruiken om nieuwe connecties te maken (leren dus) in onze hersenen. Door en tijdens beweging kunnen we onszelf dus ook makkelijker nieuwe patronen aanleren.
Van dit voordeel maak je ook gebruik tijdens Flowing en de andere workshops.

Naast inspanning en ontspanning zijn dit de thema’s in de workshop omgaan met stress:

  • Wat geeft jouw lichaam jou aan?
  • Wat is jouw copingstijl?
  • Hoe kun je stress beter hanteren?

Kijk hier voor meer informatie en lees hier reacties van anderen.